Baby Birthday Ticker Ticker

Tuesday, July 9, 2013

[十二週四天] 唐氏綜合症篩查 • 廣華醫院

9 JUL 2013 • WEEK12 DAY4 • 廣華醫院 • CRL: 6.16cm

[四週] 時到廣華醫院登記,安排左 [十二週] 做唐氏綜合症的早孕期篩查

對患有唐氏綜合症的小朋友 (甚至成人),大家對其外貌都有概念
但成因係點樣,點解要特登check,真係唔知
正好趁呢個機會google了解一下︰
(唔想知可以跳過,虛線下再睇)

唐氏綜合症 (down syndrome),其篩查方法孕婦界俗稱 "OSCAR"
  • 1866年由dr. john langdon down發現而命名
  • 大約700個新兒嬰兒有一個係唐氏綜合症患者
  • 唔係疾病,係由染色體 (DNA) 變異*引起,所以唔受遺傳,甚至種族、氣候、生活習慣影響,亦無得根冶 / 預防
  • 反而低齡 / 高齡產婦遇上機會較大
*染色體變異分三類型, 接近95%唐氏綜合症人士都係因為廿一三體症 trisomy21 
(第21對染色體多左一條,令細胞中有47條染色體) ,其餘原因仲有染色體移位 translocation,無色體 mosaicism

因為唐氏綜合症患者絕大部分係輕度及中度的弱智人士,亦有唔少健康問題︰
先天性心臟病、弱聽或失聰、眼異常、甲狀腺不足、癲癇、痴肥等
如果及早發現,父母可以有充足心理準備,或者同醫生討論會唔會中止懷孕
(香港法例容許懷嚴重畸形胎兒的孕婦於24週前進行合法人工流產)

2010年開始,香港政府醫院為所有孕婦 (以前剩係35+先有份) 進行
(1) 早孕期篩查
懷孕11至13週進行超聲波檢查,量度頸項透明層 (頸皮) 厚度
+抽血檢驗血漿蛋白A (PAPP-A) & 絨毛膜促性腺激素 (hCG) 水平
配合孕婦年齡&懷孕週數計算機會率,準確率達80 - 90%

> 點解有左即刻要去醫院登記,其一係為左可以排到早孕期篩查,不過有聽聞第二胎媽媽,好早去都只係排到中孕期篩查

或 (2) 中孕期篩查
14週或之後唔可以用頸皮量度做測試方法之一
只可以係懷孕16至19週抽血驗甲胎蛋白 (AFP) & 絨毛膜促性腺激素 (hCG) 水平
準確率已降低至60 - 70%

加入左媽媽會,難過地聽到好多好多OSCAR高危個案...
如果想進一步證實,係政府只可以再進行
(3) 入侵性檢查
即係用一支幼針插入肚皮,刺穿子宮腔,抽取胎盤絨毛組織 CVS (13週前) 或羊水 amniocentesis (16-20週進行) 檢驗DNA, 但會有流產風險 < 聽到都覺得好恐佈!

近年多左一個測試途徑 - 由中大研發的無創唐氏綜合症產前診斷技術
(4A)「敏兒安T21」
屬非入侵性檢查,只係抽血分析DNA,準確度達99.1%,仲可以順便check埋第13 & 18對DNA有無異常。由威院或者幾間私院做,樣本send去美國檢驗,$8000

但準媽媽們通常選擇做
(4B) NIFTY
同樣技術,只係樣本send去內地華大檢驗,孕婦界最多人搵劉子健醫生做,$6000,包早期結構超聲波
> 平$2000,正常都會揀做NIFTY right?

資料來自wikipedia, http://www.hk-dsa.org.hk及醫院管理局小冊子

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

希望無嚇親大家,但知多D係應該的
講返木木的OSCAR~
之前登記幸運地派到9AM的時間,同事話佢次次都派11AM「卡啦時間」
一係睇完要衝返公司,一係趕唔切焗住請多半日AL
今日仲有bubu請假陪我,一名貪心孕婦打算兩口子嘆個麥當當早餐再去醫院…
點知bubu爛訓,堂食麥香餅變左外賣煙肉蛋漢堡 ><

8:50 AM抵達廣華醫院北翼十樓,接待姑娘好好人
指示我地去一間房仔睇有關唐氏綜合症的錄影帶



無其他人,電視未開,快快手食埋個早餐…
之後陸續有其他孕婦入房齊齊睇
差唔多睇完1st loop姑娘就叫我個名,排第一,good!

入三號房見王慧珠姑娘 (原來係姑娘負責,我仲以為係醫生添)
首先問左一輪我已經填晒俾佢的資料 e.g. 最後經期日、單胎/孖胎、頭一胎 etc.
然後就上床除褲 (最近做得好習慣的事情…)
初頭姑娘話我孤寒,條褲褪得唔夠落 (幾驚佢係傳聞中的廣華惡姑娘…)
但轉個頭又笑笑口問我唔怕凍咩,件衫拉到咁高 (又唔似係…)

開始照超聲波啦,gel是暖暖的,估唔到!
姑娘照左好耐都無出聲,我地當然都唔敢出聲
睇得出木木無乜點郁,但姑娘就前後左右照左好多次
最後姑娘笑住話「數字好靚丫,無問題呀」
見姑娘心情似乎唔錯,打蛇隨棍上問度到幾多,仲問埋CRL
頸皮厚度︰1.56 mm (12W5D)
below 50 percentile,姑娘話應該唔駛擔心 =]

照完坐返底,姑娘問要唔要到診紙 (姑娘只可以出到診紙)
俾左木木四連拍我睇,但就唔拎得走亦唔影得相
姑娘話今日開工第一個BB就咁乖好lucky,訓定定俾佢照
仲話呢兩個星期以黎木木係最乖最合作一個!
雖然唔係讚我,但我作為木木媽都覺得好開心 =]

(唔...其實木木只係未訓醒,因為晏晝去產檢時佢玩蜈蚣彈...)

之後去一號房抽血,抽血嬸嬸又係好好人呀!
會問怕唔怕,要唔要擰歪面~

走得! 排第一的關係,完全唔駛等,半個鐘極速完成!
早知OSCAR完先去麥當當嘆早餐...

等兩星期無收到電話就代表low risk~
有媽媽會唔理政府結果照做NIFTY,我就無呢個打算
一黎頸皮度過兩次都ok,兩次照都見鼻骨
加上年齡還可以,我對自己有信心 =]
但如果之後再生,就唔排除做NIFTY的可能性啦。

12 comments:

  1. 我陀陶寶b時都係在廣華, 不過可能係龍年, 所以book唔到驗唐氏早期篩查, 只係俾到中期篩查我, 不過廣華啲姑娘及嬸嬸好好人架, 一啲都唔惡架, 我都對佢地impression唔錯架.

    ReplyDelete
    Replies
    1. so far我去親廣華的姑娘及嬸嬸都好人呀,人地話好惡又唔覺~

      Delete
  2. 我有做NIFTY,醫生說,做左,就求個安心。
    尤其是我35歲,OSCAR個TEST係好多個FACTOR加埋一齊去睇,基本上年齡的因素影響都好多。我怕CHECK完話唔PASS,然後又驚一個多禮拜去等RESULT。
    我地12月媽媽組入面,有個OSCAR PASS左,之後結構發現有問題。好傷心。
    所以,年紀過35的,我都建議花多少少錢去CHECK。除非肯定自己BB咩情況都會生出來。

    ReplyDelete
    Replies
    1. 我對我自己過份有信心,同埋年齡都仲ok...因為廣華無俾結構期我,所以要留d錢出去照結構。
      認同nifty for 安心,見到個報告1/123456789感覺係好過政府照完乜都唔講 XD

      Delete
    2. 請問林澄小姐知不知,在12月組媽媽裡,oscar pass那位結構上出現咩問題?

      死火啦,我36了,生時37添,我只驗左oscar, blood test 1:420, 頸皮1.93, 搞到我唔知要不要做Nifty.

      不過結構發現到,總好過生出來先知。

      孫醫生話high risk先做T21, 而家搞到我好擔心。

      魚仔

      Delete
    3. 魚仔,12媽媽組入面有兩位媽咪過到Oscar,但最終過不了結構。當中一個係唐氏,另一個係腦部結構有問題。nifty 或T21有99%準確度確認唐氏及一些遺傳性問題,但結構又是另一回事。我當時ratio1:1100,醫生話低危,我都有做。做,係一個求安心的決定。

      Delete
    4. so sad!

      咁等我上12月嘅babykingkom睇下先。
      唔該你呀!

      Delete
    5. 林澄小姐,

      我都係敵不過擔心, 昨日搵doctor Lau做左nifty了.

      但我搵唔到12月既媽媽組發生既事, 係咪在baby kingdom既呢?
      我想參考下佢地發生咩事啊.

      不過你唔駛特別覆我, 唔想麻煩到你. Thanks.

      魚仔

      Delete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. congratsss, 我終於都開左新blog
      但好多都唔識用.......

      btw, 我都去左廣華book左中醫
      始終之前食左咁多年西藥
      都係問下中醫有咩意見至敢製造bb

      Delete
    2. 都係ge,婚後好好調理啦。

      Delete